thePencil.org Ar RaiYan: Ayat-Ayat Cinta

Thursday, January 25, 2007

Ayat-Ayat Cinta


Usai sudah saya membaca sebuah novel cinta Islami. Ayat- Ayat Cinta. Dibeli sebulan yang lalu namun sengaja saya membaca di malam hari ulangtahun saya :). Bergenang air mata sekali sekala pabila membaca novel ini. Rasanya memang sesekali kisah cinta yang Islami begini sempat disampaikan dengan penuh tertib.Inilah kisah cinta sebetulnya yang harus dilaksanakan. Cinta yang dizahirkan penuh barakah. Cinta setelah dihalalkan apa yang sebelum ini di haramkan. Anak-anak muda! bacalah buku ini, contohilah kisah mereka. Andainya ada orang seperti Fahri, sudah saya ambil jadi menantu :)

Thanks abang for da special gift. Saya kira itu adalah hadiah besday emergency dalam hidup saya :), suami cukup sibuk dengan pembentangan proposal tesisnya sehingga dia capai aje hadiah yang ada di kedai. A box of ferrero rocher. Abang kata, bila beli coklat ni, teringat hadiah hantaran masa kawen dulu :)

Ulang tahun kalini, hati saya berdebar-debar pada malam hari ulang tahun. Saya terlalu teringatkan arwah ayah saya. Arwah ayah saya meninggal pada malam hari ulangtahunnya. Saya kira... saya pun seperti itu juga. hati saya berdebar- debar. Sempat lagi kah saya menatap matahari esok? hanya itu yang bermain di fikiran. Sungguh, saya tidak pernah merasakan perasan sebegini sebelum ini. saya sungguh takut.Ampunkanlah dosa saya ya Allah. saya selalu lalai dengan hal keduniaan. Allah masih memberi peluang pada saya untuk meneruskan kehidupan yang entah sampai bila. Mungkin sehingga tahun depan? bulan depan? atau... minggu depan? sedih, tiada lagi sms dari ayah diwaktu pagi mengucapkan ulang tahun saya....Saya terlalu merindui ayah... oh tuhan...

Terima kasih rakan-rakan usrah yang menggembirakan. Sedikit sebanyak menenangkan perasaan ini. Ulangtahun Januari ada 2 lagi rakan yang sama bulan dengan saya. Masyitah n Mck Zinira. So kind masyi masakkan juadah spagetti bolognise. My favourite food. Kalo jumpa spagetti, saya tak makan menda lain dah :)

No comments:

 
blog template by suckmylolly.com