thePencil.org Ar RaiYan

Thursday, September 25, 2003

hhmm.....
Harini bangun terlewat sket. asalnyer bangun awal...tah cemana tertido. isk! gara-gara menemankan abang study semalam. hiks, kena study skali nampak gayanyer nih. Kalo tak...kesian pulak tengok dia terkulat-kulat baca buku sorang-sorang sampai ke pagi. Sekali tengok, kepala dia dah atas meja (tido ler tuu). hmm....lambat pulak nak abis exam yer abang? hiks...
hhmm....kadang-kadang tu terimbas kembali kenangan masa kawin bebaru ni (baru apanyer...sebulan dah) kalo nak citer balik missapple kasik detail punya citer. heheh..thanks missapple...u're my bespren foreva n eva...
Kalo sebelum ni...rasa mcm diawang-awangan ajer... mcm tak caya tetiba dah kawin. rasa cepat sangat proses ni berlaku.Masa memula salam tu, dok terkonpius lagi, eh takpe ker salam ni?dahleh salam ek?alamak,malu la pulak aku ni.hehe. Tapi skang...alhamdulillah dah berpijak dibumi yang nyata....memikul tanggungjawab seorang isteri...terasa sangat kepentingan n kehadiran suami disisi menemani. Moga kebahagiaan dan ketenangan hingga ke syurga :)
Janna....pinjam sajakni jap yer....nak ingatkan diri sendiri ni...asyik lupa ajer..isk..iskk
Khas buat sahabat-sahabat seperjuangan....tolong ingatkan saye yer...

Tolong ingatkan aku

Assalamu'alaikum sahabatku
nak mintak tolong sikit boleh tak?

tolong ingatkan aku
andai aku terlupakan Tuhan
dalam kelapangan dan kesibukan
dalam kesenangan dan kesusahan

tolong ingatkan aku
jangan jadi anak derhaka
mak ayah dilupakan jangan
usah diluka hati dan perasaan

tolong ingatkan aku
supaya ingat pesanan guru
bukan sekadar peringatan
tapi tarbiyah berpanjangan

tolong ingatkan aku
dengarlah dan bacalah al-quran
tika radio penuh hiburan
tika tv penuh hindustan

tolong ingatkan aku
di mana islamnya zahirku
jika aurat didedahkan
disingkat, diketat dan dijarangkan

tolong ingatkan aku
jadilah sahabat yang baik
sentiasa memberi peringatan
sentiasa menerima teguran

tolong ingatkan aku
kalau bercinta biar keranaNya
dalam memilih utamakan Iman
kelak ikatan dihindari syaitan

tolong ingatkan aku
hidup ini satu kembara
kutiplah mutiara dalam perjalanan
moga di sana menjadi bekalan

tolong ingatkan aku
diri ini milik Yang Kuasa
kepadaNya jiwa diserahkan
segala-galanya Dialah tumpuan

tolong ye ingatkan aku...
terima kasih, wassalam.

-janna`-
2/9/2002 5.51 am
klang

No comments:

 
blog template by suckmylolly.com