thePencil.org Ar RaiYan

Tuesday, January 06, 2004

KE KL LAGI…

Salam…
Kalini kena berangkat ke KL lagi nak hantar adinda khadijah dan Aisyah. Kebetulan abang ada keje ket kl. Bertolak ahad pagi kol 10. sempat singgah di Penang kol 12 tgh hari- lunch. Rindu…lama tak jumpa mama. Lepas zuhr bertolak semula ke kl. Sampai di kl kol 5.30 ptg. Seketika di kl….sesaknyer jalan tak macam ket Perlis (oh, aku sungguh bertuah tinggal di perlis rupanya…at least tidak terlibat dalam traffic jam yang sungguh membosankan).

Singgah jap di Midvalley, makan-makan then bermalam di hotel Sri Petaling….puas cari…pusing-pusing ket Bukit Jalil tu. Last-last baru jumpa hotelnya dihujung sekali….

Isnin- sempat round bandar kl yang agak sesak ni sementara menantikan abang menguruskan tugasnya di muzium, balik ke pejabat mara,,,balik ke muzium semula. Isk…penin juga aku…nasib baik dia tinggalkan kami bertiga ni (aku, aisyah, aminah) suh pusing-pusing le ket memana sementara dia nak habiskan tugasnya.

Sempat ke Berjaya Times Square…tak shopping ape pun…tengok-tengok ajer. Biasalah…takde keperluan…tatau nak beli apa. Jenguk ket taman tema dia. Uiks.. ada roller coaster rupanya. Isk…risau aku…dok lalu atas kepala… aisyah kata, “risaulah…roaller coaster dalam bangunan…silap-silap leh runt… “ . “ops! jgn sebut, kita masih dlm bangunan lagi ni. Kalo nak sebut…tunggu lah sampai kita keluar bangunan ni nanti :) “. Apela….sempat lagi nak wat lawak…

Pusing-pusing masuk Sg Wang Plaza n Star Hill…cari barang yang ummi suruh belikan… video cam punya stand. Alhamdulillah…akhirnya dapat juga yang murah sikit . puas bertawar harga. Akhirnya beli juga. Jalan-jalan lagi….saje tengok-tengok kasut. Tak beli pun. Last-last aisyah n aminah beli wallet. Cantik wallet hangpa! :) jelesnyer…hihih…

Beransur petang….terperangkap dalam traffic jam lagi. Adusss KL, terasa serik jika dapat tinggal di sini suatu hari nanti (tak kot). Tak bergerak kereta di depan laluan SJMC hinggalah ke roundabout. Wakpe kami kat situ? Aisyah cari buku A-Level kat University Bookshop. Puas cari buku satu kl takde.

Kol 8 mlm….lega rasanya dah kuar dari kawasan KL dek kerana serik dengan kesesakannya. Masuk highway….balik ke Perlis. Adus ngantuknyer memandu… aku sempat drive sampai ke Tapah ajer lepas hantar Aisyah di Lembah Beringin (kyms). Abang yang sambung driving sampai balik umah. Entah berapa kali berenti tido, berenti minum,berenti rehat and so on… alhamdulillah selamat sampai di Arau kol 4.30 pagi hari selasa.

Kol 6.30 pagi…ummi pulak terbang ke KL , ada kursus di Uitm Shah Alam. Laa.. kami balik KL…ummi pulak yang pegi KL. Isk…

No comments:

 
blog template by suckmylolly.com