thePencil.org Ar RaiYan

Friday, January 02, 2004

MAUNAH- The Naked Truth

Petang kian merangkak pergi, senja kian menghampiri….lega rasanya dapat mengkhatamkan sebuah buku Maunah-The Naked Truth hasil tulisan peguam Zabidi Mohamed. En. Zabidi, inilah kali kedua saya membaca buku anda setelah kali pertama saya membaca Tersungkur di Pintu Syurga suatu ketika dulu.

Setelah menghayati buku Maunah ini, begitu asyik sekali membaca, serasanya aku ni berada di Bukit Jenalik pula yang dihujani tembakan M16 dan Launcher. Serasa aku pulak yang pergi ‘mengambil’ senjata di Pos 2, Kuala Rui. Mmm… baru aku tahu kisah sebenar “rahsia dalam rahsia” yang telah berlaku. Buat isteri, anak-anak serta keluarga kepada tahanan al-maunah, tabahkanlah hati kalian… moga Allah beri ganjaran. Naluri kewanitaanku tersentuh seketika….amat bersimpati dengan anak-anak yang kehilangan ayah, isteri kehilangan suami. Terpaksa memikul tanggungjawab seorang ibu tunggal. Hilang tempat bergantung, tempat bermanja dan menumpang kasih. Sabarlah… moga diberi kekuatan buat kalian.

No comments:

 
blog template by suckmylolly.com