thePencil.org Ar RaiYan: She Juzz a 'guru'

Friday, January 27, 2006

She Juzz a 'guru'

Seronok rasanya dapat berpeluang menghubungi rakan-rakan even melalui alam cyber. Lama tak berjumpa. Memang aku teringin dan rindu sesangat nak jumpa teman-teman masa belajar dulu. Bila dah lama tak jumpa mesti ayat pertama,

+ " ko watper skang?"
- "jadi engineer kat company xxx.Ko?"
+ " jadi cikgu ajer...."

Nape aku suka cakap..."I'm juzz a 'guru' ?", nape aku tak cakap "Yeah, I'm a guru! I'm proud to be a 'guru' "

Lekeh sangat ker ek? agaknye jadi cikgu ni gaji tak banyak macam kawan-kawan yang jadi engineer or doctor kot....

teringat- ingat sajak "Guru Oh Guru"
karya Sasterawan Negara, Allahyarham Datuk Dr Usman Awang.

Jika hari ini seorang perdana menteri berkuasa,

Jika hari ini seorang raja menaiki takhta,

Jika hari ini seorang presiden sebuah negara,

Jika hari ini seorang ulama yang mulia,

Jika hari ini seorang peguam menang bicara,

Jika hari ini seorang penulis terkemuka,

Jika hari ini siapa saja menjadi dewasa,

Sejarahnya dimulakan oleh seorang guru biasa,

Dengan lembut sabarnya mengajar tulis baca.

------------------------------------------------------------

Aku: apa perasaan aku sekarang ye??

No comments:

 
blog template by suckmylolly.com