thePencil.org Ar RaiYan: Impian dan Cita- cita

Thursday, August 10, 2006

Impian dan Cita- cita

Semua orang punyai impian dan berharap agar impian akan jadi kenyataan. Cita- cita tu cemana pulak ye? impian tu angan- angan ke? . Kalo masa kecik-kecik dulu cikgu tanya, apa cita- cita awak? agaknya cita- cita tu nak jadi apa kot. impian tu nak dapat sesuatu kot. Tapi pada aku, impian ker...cita- cita ker... aku akan dapatkan juga walaupun bukan semua yang tersenarai. aduh, i'm not so good in 'bahasa'.Nak bezakan impian dan cita-cita pun tersangkut.Tapi setakat nak tulis-tulis ni, bole la. My dh punyai penguasaan bahasa melayu yang baik. Aku mula menyukai penulisannya dalam idealis mahasiswa 4 tahun lalu. hehe. syhhh.... tak ku sangka orang yang aku minati penulisannya itu, meminati aku juga :). " Bila lagi abang mahu menulis semula ?" "abang tak sempatla yang oi".Aku akui, suamiku agak sibuk sejak kebelakanganni.
Berbalik kepada impian dan cita- cita. Aku juga punyai impian seperti orang lain. Punyai cita-cita seperti orang lain.Mungkin ia sama dengan orang lain, mungkin berbeza sedikit.Kata orang, kalo impikan sesuatu, beritahu dunia... agar ia dapat memberikan motivasi buat kita untuk mencapainya. sebabnya, kalo tak dapat, sebab semua orang dah tahu, so kena berusaha agar dapat capai la. hihi. itu kata orang. Tapi selama aku hidup ni, aku tak pernah ceritakan impian aku. Hanya Allah yang tahu, kadangkala aku bercakap padaNya apa yang aku impikan. Aku malu nak cerita kat orang sebab terlalu banyak impian aku, belum tercapai. hehe. Moga Allah makbulkan segala apa yang aku impikan.Ameen...

No comments:

 
blog template by suckmylolly.com