thePencil.org Ar RaiYan: Ekspo Usahawan

Friday, June 20, 2008

Ekspo Usahawan

Alhamdulillah... ekspo usahawan bumiputera selesai sudah selama 10 hari. 3 hari aje saya dapat berpeluang round ekspo dalam keadaan sarat n berat,tak jaga gerai sendiri pun sebab dah hire 2 orang staf. Kami round2 gerai orang aje. tu pun tak round abis. Sempat kutip brochure biz venture yang saya minat, suami sudah risau... takut terberanak masa ekspo karang. Asyik jalan aje.

Hari keempat ekspo, selepas subuh...perut mulai terasa sakit. Due nye esok, tapi saya sudah merasakan 'sign' nyer...
Mujur awal-awal lagi sudah stanby staf untuk jaga ekspo, sebab memang dah plan. So suami tak risau sangat

Hari pertama ekspo sudah lalui pengalaman pahit. tiba-tiba hujan turun dengan lebat, kebetulan suami dan saya pulang ke rumah mama kat penang. Gerai buku kami basah. Abis rosak beberapa buah buku. Ada buat tuntutan, tapi pihak ekspo dan kontraktor yang tepape tu tidak mahu bertanggungjawab. Buku terbaru yang mahal-mahal pulaktu.Takpela abang, inile dugaan n cabaran bisnes. Mendidik kita supaya akan datang lebih berhati-hati dan bersedia dengan apa juga keadaan (hujan especially). Buku kalo kena air, alamatnya rejectla. Kena buat lelong. Sekarangni tengah lelong buku kat kedai... less 30%. takde le rosak teruk, cuma ada kesan air tepi2 nya. nanti saya tunjukkan gambar, ada sesiapa yang ingin membeli lelong buku2 ini pun leh juga. Buku bagus2, PTS,TelagaBiru n Saba. Malah ada yang hardcover.Huhu.

Dan...
Alhamdulillah...seakan tidak percaya tshirt labuh dapat dijual sebanyak 100 helai disepanjang ekspo. Satu perkembangan yang bagus. Ini kali pertama tshirt di bawa keluar ke ekspo/orang ramai. Ramai customer terkilan sebab hari-hari akhir tshirt sudah kehabisan saiz. Huhu. Maaf banyak-banyak alahai. Rezki baby ekspo ni :)

3 comments:

Ummu Auni said...

mana buku nak lelong...nak tgk hehehe

Najah Farahin said...

aini,
nanti akak suh suami amek gambo detail punya ek.khas utk aini :)

Maryam said...

muka tasneem macam kak ibahnya... imbas je dah bleh tau.. :D

 
blog template by suckmylolly.com