thePencil.org Ar RaiYan: Jakarta- Bandung Part 1

Monday, July 13, 2009

Jakarta- Bandung Part 1

Antara Anyir dan Jakarta,
Kita jatuh cinta,
Kisah cinta 3 malam
kan ku ingat selamanya...


Teringat lagu yang telah dinyanyikan oleh Dato' Sheila Majid. haha. Saya jatuh cinta dengan Jakarta? oo tidak, persekitaran yang macet tidak sesuai dengan jiwa saya... tapi mungkin jatuh cinta kerna membeli belah itu ya. hehe.
Alhamdulillah... baru pulang dari Jakarta. Bimbang juga dengan H1N1. Sebelum pergi, doa banyak-banyak. Moga Allah lindungi permusafiran kami. Berangkat dari Terminar LCCT pada 5/7 jam 15.15 dengan penerbangan ape lagi, AirAsia ler. Rm 150 (including tambang flight pergi balik+skybus LCCT to KL Central pergi balik+lebihan bagasi 5 kg) ok kan??

Pertama kali pengembaraan ini hanya berdua sahaja dengan Saif. Tanpa anak-anak. Dengan tujuan pertama untuk mencari supplier/ deal direct dengan supplier qur'an,buku & tshirt labuh. Tujuan keduanya untuk mencari peluang bisnes dan ketiganya shopping. hehe.

Pertama kali menukar duit dalam juta-juta rupiah. Jadi jutawan dalam masa 5 hari ni. hiks. Membuat persiapan tukar di Malaysia, katanya di Malaysia lebih tinggi dan menukar dalam Dollar juga untuk standby. Sudahnya tak guna pun duit dollar tu. Sebab banyak guna kad kredit.

Sampai di Bandara (airport) Soekarno Hatta jam 4.40 ptg bersama seorang rakyat malaysia yang bekerja di sana. Dia belanja duit teksi sebab tengok kami terkial-kial lagi. Terima kasih en Syahid (kalo tak silap nama dia, tapi ada simpan business cardnya), katanya kalo tak jumpa hotel, tido aje kat apartmentnya sebab family dia ada kat malaysia.

Terus kami ke Tanah Abang, tapi banyak kedai dah tutup. Kat sini jika trade center tutup awal. Jam 4 dah mula tutup. Sempat makan n solat di Masjid Tanah Abang. Roof top bangunan tersebut di bina masjid yang besar. Hebat kan!! Subhanallah

Tanah Abang, ingatkan tempat kecil aje... rupanya besar betul bangunan.. macam One Utama kat KL tu, bersambung seberang jalan sebelah sanaMasjid roof top kat Tanah Abang Trade Center
Bakso Malang kat Tanah Abang, agak masin la.huhu

Ambil teksi bluebird, ingat ya kawan-kawan, kat sini banyak teksi biru tapi tak semestinya bluebird. Tandanya ada sayap burung kat teksi tersebut. Kami terus ke Ambasador shopping complex. Saif mau bertapa di Trimedia (sebuah kedai buku yg agak besar). Bertapa sehingga tutup kedai tu. Tido di Safwan Hotel, saja try hotel tersebut sebab katanya Islamic Hotel. Tapi mahal la. Sebabnya sekarang musim sekolah lagi liburan (cuti sekolah). Kami sebenarnya segan nak terima pelawaan en Shahid untuk bermalam di apartment dia. Insyallah lain kali kami datang, kami singgah ya :)

6 comments:

ummu_ammarz said...

wah2 kiranya gi honeymoon sekali lah ye k.najah.

SMM said...

wah bestnya gi honeymonn.. eh silap, bisnes trip :)

NurinMZ said...

huhu..amacam bandung? hopefully the business trip was a success :)

khadijah said...

bestnye dapat jalan gi bandung

kakLuna said...

seronoknya tgk life hang najah...makin murah rezeki...la tgh pregnant pulak..syukur syukur..

Najah Farahin said...

salam, terima kasih, berkat doa kalian.
-najah-

 
blog template by suckmylolly.com