thePencil.org Ar RaiYan: bisnes ribbons

Friday, January 06, 2012

bisnes ribbons

salam...
masa tahun 2011, saya merangka untuk mencari satu back up bisnes pada tahun 2012. bersama sedikit reasearch, alhamdulillah saya decide untuk menjadikan hobi mengumpul ribbons ini sebagai bisnes tambahan saya di samping menjalankan bisnes-bisnes yang lain. antara kelebihan menjual ribbons ni adalah salah satunya saya tak perlu bersusah payah membaking serta memerah idea untuk mendesign seperti kek. hanya ambil stok dan jual saja. tapi perlu ada modal la sikit. permulaan modal lebih kurang 1K saya laburkan untuk bisnes ini. alhamdulillah...harini sudah 4 hari beroperasi, saya hanya meletakkan gambar-gambar di facebook dan blog www.najahgifts.com dan harini sales sudah mencapai rm500. terkejut dan bersemangat la juga. 2-3 hari lagi boleh balik modal la kot. ameeen....
tapi tu la...modal lagi separuh tu ada dalam kargo. katanya 20 jan baru sampai sini. huhu. stock ribbon dah nak habis dah...
saya cadang nak bukak kedai ribbons la... hmm kat perlis ni lum ada lagi kedai specialty for ribbon. tapi lum jumpa lagi pencarian kedai yang murah-murah...doakan yaaaaa

sebahagian dari ribbon yang dijual, berminat? jom lawat www.najahgifts.com

1 comment:

Luna said...

insyAllah Najah, setiap yg hang buat, pasti berjaya....selagi hang yakin rezeki dr Allah, sentiasa merendah diri dan kekal hubungan baik dgn Allah dan manusia..bangga sangat dpt sahabat cam hang....banyak aura positif!

 
blog template by suckmylolly.com