thePencil.org Ar RaiYan

Tuesday, December 30, 2003

TRIP TO TERENGGANU

Aduh….penat betoi merentas banjaran titiwangsa ni. Travel in slow n steady. Banyak berenti rehat, bertukar-tukar driver. Bertolak dari Kuala Terengganu jam 10 pagi. Sebelumtu sempat lagi ummi bershopping. Aku pun sempat juga menambah ole-ole untuk mama n adik-adik di Penang :) . Sampai di Changlun, perut terasa lapar sebaik saja melintasi JO Cendol pulut, terus pi pekena kat situ. Sampai di Arau lebih kurang 8.30 malam.

25-28 DIS (di Kuala Terengganu)

Alhamdulillah…sampai juga akhirnya aku ke Kuala Terengganu. Seronok rasanya pabila sekali sekala bertukar angin timur ni. Sebenarnya kami ikut ummi n ayah ke PPN. Angkut satu family. Ummi ayah pi meeting, kami adik-beradik kenala jejalan. Nak tau tak… aku makan banyak sangat keropok lekor n nasi dagang. Heheh….kawin dengan orang terengganu, ikut selera terengganu ler…hiks. Malamtu pulak…aku bantai makan sambal n budu. Pedasnyerr. Sedap siot. Ye la…kat penang manader mama kenalkan budu kat aku.

Kampung ummi n ayah ni special sikit, kampung dalam pekan. Kuar ke pekan kuala terengganu leh jalan kaki ajer. Sempat jugaklah aku ikut roommate aku ni jejalan . masuk pasar, kuar pasar, rambang mata tengok batik sutera.adui…penat jalan, sakit kaki. Sempat lagi pekena cendol peberet abg :)
Lepastu siap panjat bukit puteri lagi. Mmm…walaupun penat, tapi best! Syukur rasanya kerna masih lagi dapat menikmati alam ciptaanMu.

No comments:

 
blog template by suckmylolly.com