thePencil.org Ar RaiYan: Kuih Raya

Monday, October 02, 2006

Kuih Raya

Saya suka-suka aje buat kuih, tak sangka ada kawan-kawan menempah. Jadinya amik la tempahan sikit-sikit. Saya limit takat 2000 biji aje. Takut tak larat nak buat. end up, sehari sebelum ramadhan saya dah tutup tempahan. Tart nenas gulung 1500 biji, makmur 1000 biji. Buat 2 jenis aje. tanakla buat banyak-banyak, takut tak terbuat.
Bila saya buat? Saya buat time lepas sekolah jer. Sepetang dan buat hari-hari. Nusaibah ada di nurseri. Time tu aje la time amat berkualiti buat kuih. Time malam....saya tanak ganggu ibadah ramadhan saya. Tadarus n Terawih.
Saya buat tujuan saya nak belajar. Memang saya suka belajar buat kuih. Kebetulan semalam ada baca buku "Rich Dad,Poor Dad" (bukuni dijual masa saya di matrik lagi, tapi juzz baca gitu-gitu aje masa tu). Bekerja untuk belajar, bukan untuk duit. saya rasa betul juga, mula-mula saya buat kuih dulu...memang cadang nak belajar. Saya nak belajar semua perkara selagi saya mampu.
Doakanlah agar saya dapat mengejar dateline 'kuih raya' saya ni yer. Tahun depan saya tanak amik tempahan lagi sebab tahun depan saya nak pregnant pulak yer. hehe

2 comments:

Ummu Auni said...

selamat hari raya. maaf zahir batin kak najah :)

Anonymous said...

salam aidilfitri utk aini n family juga :)

 
blog template by suckmylolly.com