thePencil.org Ar RaiYan: Raya kalini...

Monday, October 30, 2006

Raya kalini...

Selama seminggu kami cuti raya, selama seminggu itu juga kami (saya,suami n anak) balik ke Penang menemani mama. Kebetulan keluarga mertua pulang berhari raya di Terengganu. Maaf, tak dapat balik ke Terengganu tahun ini. Sedih nak tinggal mama n adik-adik memandangkan ini kali pertama berhari raya tanpa ayah.
Raya kalini sedih sekali, lepas solat raya terus ke pusara ayah. Memang sebak di dada mengenangkan seribu satu kenangan bersama ayah. bermain-main di ingatan setiap ketika. Saya masih lagi merasakan pemergian ayah seolah-olah satu mimpi. Tak sanggup melihat mama seringkali berlinangan air mata tiapkali merindui ayah.Tenanglah ayah di sana. Kami sentiasa mendoakan ayah.
Alhamdulillah...kalini ramai saudara mara (yang tak berapa kenal sebelum ni pun ada) datang beraya. riuh juga rumah dengan para tetamu. Pertama kali saya mencuba skill memasak spagetti dalam kuantiti yang banyak. Alhamdulillah... burrrpp.... :)

P/s: Nusaibah ucapkan terima kasih daun keladi pada yang bagi duit raya padanya. amboi...banyak juga si kecik tu dapat :)

No comments:

 
blog template by suckmylolly.com