thePencil.org Ar RaiYan: Singgah-singgah

Tuesday, October 31, 2006

Singgah-singgah

Semalam... singgah-singgah ke beberapa tempat dalam perjalanan pulang dari Penang ke Perlis. Singgah agak lama juga di Giant, Alor Setar. Mengintai-intai kedai di sana. Masuk ofis Giant untuk tanya kedai or peluang bisnes. Penuuh yakmat. Juzz boleh isi nama untuk 'waiting list'je. Tulis nama dan produk apa yang nak diniagakan. Nampak macam produk makanan yang saya tulis tu menarik minat staf kat situ. Tapi tataulah. Jangan pulak diorang tu curi idea saya dah ler :).Harap-harap dapat la satu tempat kat sana, satu hari nanti.Amin... ya rabb!!
Harini,saya try listkan sekolah-sekolah menengah n IPT di sekitar Perlis ni. Ada 30 hingga 32 tempat semuanya.Sehari boleh 6 atau 7 tempat.Apa saya nak buat ye? hehe. Ini mungkin bakal menjadi projek dana saya untuk thn 2007 ni. Samada larat atau tak larat ajer.

p/s: saya rasa(kepingin banget) nak setup bisnes senirik la. Saya tanak keja bawah orang lagi. Saya teringin nak jadi bos pulak :). mmm....abang adalah penasihat, akauntan dan sumber modal terbaik saya :)

lagi satu... saya berjaya kumpulkan gambar-gambar gelang swarovski yang saya jual. ini hasilnya, http://gelangkristal.fotopages.com

Tq chefli,Irfan Khairi,Puan Ainon,Robert Kiyosaki n others! Membaca penulisan kalian bikin saya ribut.haha

No comments:

 
blog template by suckmylolly.com