thePencil.org Ar RaiYan: Motivasi diri

Tuesday, December 12, 2006

Motivasi diri

Kerja-kerja amal....pulangan berbagai bentuk

by Dr Irfan Khairi

Hukum alam, lagi banyak anda memberi, lebih banyak anda menerima. Lakukan kerja amal dan kebajikan untuk perniagaan anda oleh kerana ia akan membuka pintu rezeki anda dengan lebih luas. Ianya tidak pernah gagal!

Salah satu matlamat saya adalah untuk mendirikan satu yayasan sendiri (seperti saya pernah sebut dalam akhbar Mingguan Malaysia Nov. 2005). Insyaallah akan menjadi kenyataan! Buat masa ini, saya membantu Yayasan Ilham Budi dengan aktiviti-aktiviti menjana pendapatan melalui Internet.

Menurut buku The Millionaires Next Door tulisan Dr Stanley, salah satu daripada 5 kriteria teratas mereka yang bergelar jutawan (survey jutawan-jutawan USA) adalah, mereka adalah kuat beragama dan beramal. Jadi, tidak kira agama, beramal akan memberi pulangan balik kepada anda dalam berbagai bentuk.

Tak perlu melihat survey jauh-jauh… di sini pun ada :) Saya amat kagum dengan Tan Sri Syed Mokhtar yang merupakan billionaire beriman dengan usaha-usahanya dalam Yayasan Al-Bukhari. Satu bukti jelas bahawa lagi banyak anda beramal, lagi banyak anda menerima!

__________________________________________________________

p/s: oleh itu....perbanyakkanlah melakukan kerja-kerja amal :)

No comments:

 
blog template by suckmylolly.com