thePencil.org Ar RaiYan: Lama tak update

Monday, December 11, 2006

Lama tak update

Alhamdulillah... harini punya kesempatan. Walaupun ada kelas tusyen pagi tadi. sebelah petang ok sikit.Memang sibuk banget seminggu du

PPN/PPWN (23- 24 Nov)

sibuk sejak Perhimpunan Perwakilan Nasional dulu dimana kami sefamili berkampung di KL selama 3 hari. Bukan setakat ummi, ayah, abang & saya aje menjadi perwakilan, bahkan pi bukak gerai lagi sana. Tu yang kalut gak tu, nasib baik ada adik2 bertiga tu, leh la tunggu gerai . Pelanggan boleh tahan :). Seronok dapat jumpa rakan-rakan lama.
Seronok mendengar ucapan dasar Ketua wanita n Presiden kalini. Lebih mantap. Apatah lagi ucapa KW di tujukan buat golongan muda, pewaris dakwah. Boleh dengar ucapan KW di Wanitajimsanasini
terima kasih buat adik-adikku yang sanggup berpanas dan berhujan menjaga gerai, abang bagi upah gelang kristal mahal ek? hehe. Idea kak Najah le tuh...



KERETA

Alhamdulillah akhirnya saya dapat hadiahkan mama kereta kancil baru.Warna silver. Cadangnya nak hadiahkan masa harijadi mama hari raya haritu. Tapi kereta lambat sampai n few things lum settle. Jadinya minggu lepas dapat hadiahkan, saya rasmi kejap aje bawak pi Alor Setar untuk bagi pada mama. Mama yang rasmi bukakkan plastiknya. hehe.
mama kata, "kalo rindu kat kakak, leh la belek kancil ni selalu". hehe.Oh ya, tak sempat nak ambil gambar kereta baru, lupa bawak balik camera ritu.
Lepasni leh keja kuat lagi sebab nak sponsor bayar kancil tiap2 bulan. Moga ia memberi satu motivasi pada saya. Selepas ayah takda, saya dan adik-adik memang berusaha selagi termampu untuk menggembirakan mama kami. Kesian mama. Bersungguh dia buat kerja. Ganti tempat ayah. Ya Allah, sejahterakanlah ayah dan mama saya. Tempatkanlah mereka di dalam syurgaMu ya Allah.

Tamrin & Muqayyam 06' (TAMU 06')

Alhamdulillah Wanita JIM Perlis baru sahaja selesai mengajurkan Program Tamrin & Mukhayyam 2006 (TAMU 06’) bagi anak-anak berumur antara 9-12 tahun pada 8-10 Disember. TAMU merupakan program tahunan dan kemuncak kepada aktiviti aulad dan banat di Perlis yang di adakan setiap tahun. TAMU 06’ kali ini membawa tema ‘Kami Mujahid Kecil’ dan disertai oleh 64 orang peserta.yang mana 51 orang dari jumlah peserta adalah anak-anak dari luar Perlis (Perak. P.Pinang dan Kedah). Kira-kira 40 orang anak-anak yang tiba dengan keretapi di bawa ke lokasi iaitu Masjid Al-Ehsan, Beseri menaiki bas JIM negeri Perlis.

Diantara aktiviti yang sangat diminati oleh anak-anak ialah ‘Khazinatul asrar race’ dan ‘Water survival skill’ Aktiviti khazinatul asrar race menguji ketangkasan fizikal dan mental anak-anak mujahid kecil yang terpaksa menyelesaikan tugasan sambil menjelajah sekeliling kampung disekitar lokasi program manakala water survival di jalankan di sungai jerneh kira-kira 20 KM dari lokasi program. Sepanjang program anak-anak peserta sentiasa di minta melaungkan lagu ikrar dengan penuh semangat yang mana diantara rangkap lirik lagu ikrar tersebut ;

Kamilah anak pewaris dakwah

Kamilah anak soleh-solehah

Kamilah PENEGAK KALIMAH ALLAH

Doakan, insyaAllah

Semoga ikrar mereka ini benar-benar menjadi kenyataan.

pulang saja dari prog TAMU memang amatlah meletihkan. Kalo masa tengah berprogram tak rasa letih, bila dah tamat aje. mula la sakit2 badan, ngantuk dan sebagainya.
Sudah lama tak merasai tidur yang secukupnya sejak sebelum program lagi. Susah juga kerja SU ni yer :). Tapi seronok berpasangan dengan Mck Noraini. Thanks makcik!
Tamat saja program hari Ahad jam 4.00 ptg, terus ajak abang pi makan. Kami berdua belum lunch rupanya. Ada ke nasi lagi ni? kita order panas-panas lah. Jom pi kedai kat stesen keratapi tu, cadang abang.
Saat-saat lapar ni, terasa makanan yang di order lambat sangat nak sampai. Sampi aje mee hailam, terus saya bedal tanpa lihat kiri kanan. hehe. Lapar + letih. sampai udang 3 ekor tu pun abang yang tolong kupas kan.hiks. Tq dear.
anyway... program kalini best sangat, dapat ramai adik angkat.haha.

No comments:

 
blog template by suckmylolly.com