thePencil.org Ar RaiYan: Kesian Anak Saya

Saturday, March 24, 2007

Kesian Anak Saya

Saja membelek2 gambar yang diambil semasa Minggu As Sunnah Kebangsaan bebaru ni, pekerja saya yang selalu saya upah untuk menjual buku telah dapat kerja baru. Jawatan Pembantu tadbir di Putrajaya. Tahniah, Masyitah. dan saya? kalut le yakmat, mana nak jaga gerai... mana sempat nak cari pekerja saat-saat genting begitu.huhu





Kesian anak saya, dalam keadaan kesibukan saya berjual (tengah ramai orang) saya tak sedar rupa-rupanya anak saya makan tepi jalan/laluan orang. dalam keadaan tak berlapik, makan atas lantai aje. Sedih saya tengok. Mesti masa orang lalu -lalang bertanya, "anak sapa la tu, kesian sungguh, makan sorang-sorang, mak ayah pi mana?". Nasib baik takde sape yang letak/ sedekah duit kat tepi anak saya tu. hehe.
Takpe lah Raiyan Nusaibah, kamu simpanla gambar ni bebaik... mana nak tau kot-kot 20 tahun lagi kamu/ kita menempa kejayaan, masa potret kejayaan nanti... kamu keluarkan gambar ni, dan bagitau semua yang kamu pernah hidup susah...makan tepi jalan sewaktu menemani ibu kamu berniaga :). cewah!





Bila mengantuk... tido aje dia di mana-mana, tanpa banyak soal... hiks.

p/s: Tahniah abang... dadihnya laris sepanjang minggu as sunnah. makin bersemangat suami saya tu! lepas ni kita target sehari 100 cawan ok tak? lepastu 200...lepas tu 300 dan seterusnya...

8 comments:

zlaa said...

She looks cute. Semuga berjaya dalam bisnes.

Raiyan said...

kak zlaa,
thanks for the du'a. seronok tengok akak dpt sambung belajar kat UK. cantikla umah akak!

kakLuna said...

alalala...ciannyer..baik nye dia...luna tak leh tgk la .rasa kesian,pdhl x dak apapun..haha...bagus la,ajar anak susah2 dulu,supaya dorang x manja sgt kemudian hari..

lagi bagus,bawak meniaga pulak tu,insyaAllah dia akan cepat matang.. :)

masa kami x dak kereta dulu pun,penah gak bawak Luqman naik motor..waktu tu hujan lebat..mmg sedih sgt waktu tu,tp kan Luqman dia leh gelak2 lak..syok main ayaq kot....

Raiyan said...

hehe.tgk gambo nampak kesian kan! padahal takde pape pun. tapi kan... sempat pula suami candid gambar tu dan tunjuk kat saya. masa tgk tu pun rasa kesian la jugak.
mulanya dia lapar... suami amikkan bihun utk dia, pastu agaknya dia tatau nak dok mana, terus parking kasut n dok tepi tu.
Luna, wk anak naik motor waktu hujan pun, kenangan best tu! :), kita nampak kesian, padahal dia seronok main hujan.hehe

ummibatrisya said...

salam,

Independent betul anak raiyan. ukuran tangan batrisya 15cm. :) ummi doakan semoga najah akan terus berjaya dalam business. :)

Raiyan said...

mekasih ummi. wokeh, nanti najah buatkan gelang utk batrisya n umminya :). hntr 4 apr rite!

mardhiah12 said...

alahai, siannya anak kak najah..uhuhu...meh auntie bawa balik rumah :P

Raiyan said...

hehe.bwk lik main ngan Kak Auni ek :)

 
blog template by suckmylolly.com