thePencil.org Ar RaiYan: dah lama tak menulis....

Thursday, September 22, 2011

dah lama tak menulis....

ya, sangat sibuk. sibuk dengan program, anak-anak dan cakes order especially. sebab tu lama tak menulis. banyak sebenarnya nak menulis, tapi hilang macam tu saja. nak tulis, terus lupa. adus...
jam sekarang menunjukkan pukul 4.16 pagi. saya baru siapkan figurine untuk cake, tema golf theme untuk Ir Zainuddin, bos company... alamak, lupa nama company. sorry ya. tempahan oleh stafnya sempena harijadinya esok. bestnya ada company besaq kan. hihi. tanggungjawab pun besaq... cita-cita besaq dan jiwa besaq...
hmmm... jiwa besar...dalam kepala ni macam-macam nak buat. tapi tak terbuat. kena ada yang membantu. hmm... upah pembantu kot nyer ya. saya ni cerewet sket. susah nak cari yang betul-betul sesuai dengan jiwa. dah pernah cari pembantu untuk bantu-bantu buat kek. last2 saya yang buat semua. sebab bila ajar, tak jadi macam yang kita nak.. susah juga. suruh basuh bekas pun tak bersih, last2 bibik yang kena basuh semula. bibik nak kena tengok si kauthar dengan tasneem ni haa. so kena cari yang fast learner and buat kerja cepat macam saya le kot. tak juga, saya pun lembab buat kerja. ikut mood. tamie rajin cepatla. time malas, slow la production.
ini blog saya, suka hati saya nak menulis. hihi. eh, tetiba jaaa. nak diluahkan kemana lagi kalo tak ke blog kita kan. takkan nak luahkan di blog orang. biar nusaibah baca yang umminya macam ni merapu menulis.
oh ya, saya ada set up new biz, sekarang tengah nak siapkan website. sedang research cari bahan mentah, supplier dan sebagainya. minggu depan nak kena join kelas belajar buat biz baru ni. tapi kata orang, biz baru saya ni kalo dok kat KL ok la boleh la dapat rezki jerung. alaaaa....mana-mana pun takpa kot. kita try market di utara pula. saya dah survey belah utara takda lagi, bukan takda... tapi tak meluas lagi. biz apa lahai tu, nanti dah siap website, saya war warkan pada dunia. adoila. cakap berdegang-degang, tapi biznya kecik tet ajer. buat bisnes dari rumah, besaq mana la sangat.
untung bisnes tu, saya nak beli ini

eeeehh, itu hanya angan- angan mat jenin saja. hahaha

3 comments:

SMM said...

wah saspen.. tak sabar nak dgr lagi cerita pasal biz baru :)

Najah Farahin said...

insyallah mynie,
doa-doa. ngah push da limit.hihi

Aina Ana said...

Najah, hang cerewet macam DC Cupcakes punya owner la..trademark swirl atas cupcake dia tu kan 2 beradik tu je yg buat dgn sorang pembantu dia. Org lain tak leh buat

 
blog template by suckmylolly.com