thePencil.org Ar RaiYan: Cerita Buku Lelong

Sunday, August 17, 2008

Cerita Buku Lelong

Harini terpaksa menjaga kedai. Staf hadiri kenuri saudaranya. Saya menjaga dari jam 11 pagi hingga 5 petang, Kak Lina (my staf) datang sambung jam 4 petang hingga ke malam.

Sudah lama tak jaga kedai, jadi terlupa tajuk-tajuk buku. Banyak buku baru tiba melalui courier.Masih ada yang belum disusun. Tunggu kak Lina key in data dulu untuk bar code system. Ramai juga customer walk in... maybe Sabtu rini, cuti. Ada yang saya kenal dan ada yang muka baru. Pastinya mereka menyangka saya ni pembantu kedai. Hehe. Senang sikit, kalo tokeh jaga kedai... customer suka mintak diskaun kaw-kaw punya. uhuk

Sejak saya melelong buku di blog, ada juga yang email n sms menempah. Kelakarnya ada yang datang sendiri beli di kedai,customer tu datang kat kaunter, "mana rak buku lelong tu?" saya pun tunjukkan tempatnya.Bila dia datang kaunter nak bayar, saya tanya, "mana tau ada buku lelong?". Dia kata, "saya baca blog awak". hahaha. tergelak saya. Malu pun ada. Cover... cover...

p/s: adus... website jualan saya belum siap-siap lagi. tertangguh lama. gi mana nih!

No comments:

 
blog template by suckmylolly.com