thePencil.org Ar RaiYan

Sunday, November 23, 2003

Baju Raya....

Sabtu-21/11

Alhamdulillah….tugas mengambil adik-adik pun dah selesai. Skang ni nak buat apa yer di KL? Mmm…cadangnya haritu nak beli baju raya kat sini. Ape lagi…marilah adik-adik sekelian. Temankan akak awakni membeli belah.hehe. buat pertama kali berjalan-jalan di jalan TAR sempena musim hari raya bersama suami tercinta serta adik-adik ipar yang sentiasa ceria ni. Masyaallah…ramainya orang. Sesak nafas dilautan manusia. Agaknya cemana di padang mahsyar nanti yer??

Sudah merata kedai kami pusing. Masih tidak berjumpa baju raya yang aku berkenan. Kesian melihat si Aisyah ni yang sudah penat berjalan. Akhirnya terjumpa juga baju yang berkenan di Semua House. Hiks…bila tengok ajer Semua House ni, teringat pula aku bersama Faizah dan Asma pergi cari baju kawin beberapa bulan yang lalu. Faizah n Asma’… ingat lagi tak kenangan kita ket KL haritu? Rindunyerrrr….

Bila dah jumpa baju yang berkenan…tatau pulak nak pilih yang mana satu. Isk Najah ni…nak kena nih!!! Kerana aku sorang…orang lain pun turut susah sama.hihi. At last… abang yang pilihkan. Thanks…taste kita sama laaa….hiks. Sabar aje abang mengikut kerenah Najah yer…..hehe

Lepas baju raya….tudung raya pulak daahh…. Kalini, kami bertiga sibuk memilih tudung masing-masing. Last-last…kami pakat-pakat nak pakai tudung sama pattern la raya nanti! Haha….

Kesian betoi abang….tensen tengok kami bertiga dok memilih tudung pulak. “Susah and lama betoi orang pompuan ni nak beli barang. Amik aje laaaahh….” Katanya. Kiter orang gelakkan ajer. Dia pun sibuk aje pilihkan skali untuk kami. Bukan ape…abangnye jugak yang bayar nanti. Hehe.

Dalam kesibukan tu sempat juga aku terkenangkan insan-insan lain yang kurang berkemampuan. Entah ada atau tidak baju raya untuk mereka. Entahkan beraya entahkan tidak. Sedangkan aku sibuk-sibuk membeli itu ini, tapi, masih ada lagi mereka yang kurang bernasib baik. Aduh.. sungguh menginsafkan……

Hampir pukul 6.00 petang barulah kami bertolak ke Perlis semula. Kalini berbuka di R&R Sg Buluh pula. Pekena sate kajang. Perrghh….sudah lama aku tak makan sate Hj Shamuri ni. Kalini tercapai juga hasratku. Perjalanan diteruskan. Setelah bertukar-tukar driver. Kami sampai dengan selamat- alhamdulillah tepat pukul 3.30 pagi di Perlis. Risau ayah, tak tido menantikan kepulangan anak-anaknya….

No comments:

 
blog template by suckmylolly.com