thePencil.org Ar RaiYan

Wednesday, November 19, 2003

Semalam...

Semalam….entah kenapa hati ini terasa begitu syahdu,pilu dan rungsing sekali. Mahu saja aku menitiskan air mata. Namun…apa sebabnya??Mungkin juga diri ini sudah tidak tertanggung beratnya dosa-dosa yang dilakukan.

Lepas berbuka…serasanya air mata ini seakan-akan mahu dihambur keluar. Seingatku….rupanya diri ini sudah lama tidak menitiskan air mata. Keras sungguh hati ini ya Allah….

Bila saja masuk ke bilik, mahu saja aku menghamburkan titisan air ini. Namun… tersekat juga pabila terserempak dengan teman sebilikku. Terdiam.Tatau nak cakap apa. Mungkin dek kerana aku terdiam sebentar tadi. Dia mula bertanya, “nape ni? cam sedih ajer”….(masyaallah…. Ini yang dikatakan soulmate kot….cepatnya dia concern. Dalam aku dok sembunyi tu! Hiks). “Takde pape” ( tu jawapan aku…memang aku pun tatau ape puncanya).” Mmm…mesti ada tak kena ket memana ni….kalo tak..takkan senyap ajer ni” telahan dia lagi. Dia seolah-olah mengerti perasaanku,sedikit ketenangan pabila berada didalam pelukannya.

Terima kasih abang……..
Dirinya banyak memberi kekuatan pada diri ini dalam mengharungi hidup ini. Bersama-sama kita mengejar pahala berganda pada akhir-akhir bulan yang penuh barakah ini.
Rahmati dan berkatilah rumahtangga kami ini ya Allah…..


Raiyan: laaa....apehal la pulak posting kalini jiwang la pulak nihh....isk...dah tulih baru nampak!

No comments:

 
blog template by suckmylolly.com