thePencil.org Ar RaiYan: 2007..

Thursday, January 03, 2008

2007..

2008 menjelang tiba, saya terasa begitu cepat masa berlalu. Rasa macam baru aje kehadiran 2007. Sehinggakan saya belum sempat berbuat apa-apa rasanya!

2007 telah banyak mengimbau kenangan buat saya. Pahit manis harungi liku-liku kehidupan. Awal tahun 2007 jugalah saya membuat keputusan untuk berhenti bekerja dan bekerja sendiri sepenuh masa, alhamdulillah… setahun sudah berlalu. Saya puas hati dan seronok melakukannya. Serasa saya pabila ditawarkan bekerja makan gaji seperti dulu, mungkin saya menolak kot. Tapi tataulah. Bermula bekerja sendiri inilah saya mula menukar masa dan kehidupan harian saya. Saya berlemak-lemak di rumah.hehe. kerja sendiri. Bangun lambatla…mandi lambatla, bangun pagi…bukak laptop,cit chat sket, cek emel….tengok kot2 ada pelanggan order t-shirt, cek akaun maybank, buat penghantaran. Dok kat kedai bantu2 suami, baca-baca buku kat kedai. Boring-boring…makan kat luar, shopping-shopping. Aiyarkk…. Takde system langsung hidup saya sepanjang 2007. Maklumla baru permulaan, tatau nak susun cemana, culture shock mungkin! Hehe. Ape pun… sejak bekerja sendiri, saya dapat peluang invest sikit sebanyak berbanding dengan bekerja makan gaji dulu. Thanks to Bashirah dan Faizah (geng2 public mutual nih).

Tahun ni insyallah, saya berazam (ceh berazam aje keje ni) akan lebih tersusun gerak kerja saya. Perlu lebih berdisiplin. Setelah suami menjadi mentor selama beberapa bulan ni, saya banyak belajar darinya. Saya dinasihatkan supaya lebih banyak berurusan sendiri, kalo sebelumni harap suami aje yang dok berurusan. Perlu lebih independent dan berani. Aduh, saya memang penakut. Syyhhh…


Mengimbas kembali tahun 2007 jugakla kami sekeluarga mengalami kemalangan. Satu pengalaman pahit yang tak dapat saya lupakan sampai bila-bila. Kali pertama berkampung di hospital. Mengalami kecederaan yang agak teruk, sehingga saya merasakan samada ini ujian ke atau teguran kecil dari Allah taala, ia menginsafkan saya kerana saya masih diberi peluang olehNya untuk terus hidup dan diberi peluang untuk bertaubat dan beramal. Sehingga ke harini saya masih trauma pabila melihat accident yang berkaitan dengan bas ekspress. Aduh, nak naik bas pun jadi takut. Syukur syukur anak sulung dan suami selamat. Mak dan ayah mertua serta adik sudah sembuh sepenuhnya kini. Semua selamat alhamdulillah. Cuma saya kehilangan bakal anak kedua di saat kandungan berusia 3 bulan lebih. Saya tenang dan sabar menerima kehilangannya. Saya berharap anak ini mendoakan saya dan menanti keluarganya di syurga. Ameen.

Kini 2008 menjengah, saya akan terus perkuatkan azam untuk terus berusaha tak kira samada dalam kerjaya, kerja amal, jemaah dan sebagainya. Saya berharap sangat moga Allah memberkati dan mempermudahkan segala urusan saya.

Salam 2008 buat semua !!

4 comments:

am0i Ida said...

salam

kak, sedihnya baca..tataupun citer akak miscarriage tu...mg baby akak akan menjadi pendinding dari azab neraka..bile la nak jupa akak yer..insya allah one day :) padahal dekat je kita nie kan.. :)

peluk cium utk nusaibah:*

mizzwanda said...

a;kum najah...hepy new year..oo ur parents in law especially pak mentua hang dah ok ka skang?..glad to hear tat!..wokess..t.care muahs

Ummu Auni said...

kak najah, saya tag akak..buat tau :)

Anonymous said...

amoi, ha'ah. amin.
tula...bilakah kitakan bertemu?huhu

wanda: semua org dah sihat2 aje. alhamdulillah kembali pulih spt sediakala. yang lum setel lagi, tuntuntan/saman kemalangan tu je.

mardhia12: ape lagi cik kak sorang ni.hehe.nanti akak pi blog aini ye

 
blog template by suckmylolly.com