thePencil.org Ar RaiYan: Huh!

Monday, January 21, 2008

Huh!

Suami ke Langkawi hadiri seminar 3 hari. Jumaat, Sabtu & Ahad. Ini saat-saat genting saya bersama Nusaibah. Menguruskan budak yang tak reti duk diam. Ada saja request. Free nappy, sket-sket nak terkencing, nak terberak la, nak main air je lebih. Adus, letihnya. Dengan keadaan saya yang semakin berat ni.

3 hari ni jugak, saya kena jaga kedai sorang-sorang. huhu. Bersama si Nusaibah ni la pembantu dan penyibuk. Terkejut sebab kedai t-shirt labuh saya ramai orang Sabtu lepas. Dengan delivery ordernya lagi.Rupanya mak pak yang anaknya sekolah agama kalut cari t-shirt labuh. Arahan sekolah katanya. So by khamis lepas, saya letak sample2 di koperasi-koperasi sekolah agama. Kesudahannya, stok tak cukup dah.hehe. mujur stok baru akan sampai next week.Cikgu-cikgu sekolah pula cari tshirt labuh untuk latihan sukan sekolah mereka. Di kedai,Ramai customer baru yang datang, mereka teruja sebab tak pernah ada kedai semata-mata jual tshirt labuh.Nak-nak kat Perlis ni. hehe. oh ya, saya dah luaskan/ banyakkan tshirt dengan pelbagai supplier seperti Mawaddah, BroArts, Hilyah n Sumayya dari girls, teenagers hinggalah ladies. So banyak pilihan, warna n jenis kain. nak tengok tshirt dari Hilya n Sumayya? kejap saya tunjuk katalog. Tapi ini yang ladies punya. Katalog kanak-kanak lum siap lagi. tak sempat. Ni pun buat cepat2 aje lum touch up lagi. sebab semua cikgu-cikgu mintak.


ni katalog hilyah


ni katalog sumayya

Nanti saya attachkan lagi katalog girls n teenagers. lepas siap katalognya.
Sepanjang minggu lepas juga WJIM Perlis sibuk dengan pengedaran flyers dan poster adik Sharlinie. Saya kan tokeh kedai pototstat, saya le yang kena mencetaknya :), alhamdulillah lebih 1000 keping sudah di edarkan di bus stop,7-eleven,pasaraya, the store, bangunan persekutuan,kwsn kejiranan dan diletakkan di dalam setiap akhbar di kawasan Arau dan Kangar. yang letak dalam suratkhabar ni kami terpaksa upah orang kedai yang jual newspaper tu la. 3 sen satu flyers. Alhamdulillah ada anggota RELA yang prihatin mengedarkan flyers kami ket pusat membeli belah The Store, Kangar. Untuk Sempadan Siam, kami meminta sorang ukhti JIM translate kan poster Sharlinie dalam bahasa Siam. Semasa di edar, ada yang cakap... dah tengok dah poster ni sebelum ni, tapi kami kena bgtau yang flyers ni dibelakang terdapat mesej yang berguna untuk masyarakat dan terdapat juga doa untuk mencari anak yang hilang ini. Andainya semua membacakan doa ini, insyallah mohon Allah makbulkan. Terharu juga saya membaca doa tu. Bayangkan anak sendiri yang hilang tanpa berita begini. Anak-anak kita sudah tidak selamat sekarang ni.




"faiza aazamta, fatawakkal alallah"

No comments:

 
blog template by suckmylolly.com