thePencil.org Ar RaiYan: Kuala Lumpur...Penang... Kedah

Friday, August 15, 2008

Kuala Lumpur...Penang... Kedah

Sudah lama tidak bercuti. Kali ni bercuti agak lama selama 5 hari. Sebenarnya bawa mak ke konvo adik di UKM. Ambil peluang bercuti sekali dengan 2 orang budak kecik ni. Ibah n Tasneem. Pertama kali Tasneem berjalan jauh keluar dari kepompong umah. hehe. Sungguh tiada masalah. Baby yang baik. Bertandang di rumah maklong, Damansara Utama.

Dalam bercuti, biasalah kalo ke KL tu... tempat pertama adalah ke tempat menghabiskan wang.huhu. IKEA n The Curve. Memborong meja di IKEA hingga sarat kereta. Membeli buku di beberapa buah kedai, mujur sesetengah buku di pos oleh supplier. sampai break pun kereta boleh terlajak lagi. akibat muatan yang berat. bahaya betul. Boleh hancur kereta. Maklong kata, "akan datang hangpa nak mai kl kena bawak estima". Amin... haha. habuk estima pun lum tentu nak boleh beli. ish, ape pulak... mana nak tau kan!!

sebelum ke KL, saya ada listkan pada suami tempat-tempat yang saya ingin pergi. So, abang akan bawakkan...
Seronok dapat jumpa supplier Tshirt Sumayya, first time jumpa. Kalo sebelum ni deal guna sms n emel aje. Sekarang,dapat lawat sendiri ke ofis sumayya. best!! aiyak, best sampai terlupa nak amek gambo la..
Then, saya memang akan pergi jalan TAR. Bukan beli nak apa pun. Tapi terbeli telekung pulak. Telekung baru sambut Ramadhan :)

Seterusnya tercapai juga hajat nak ke SACC Mall nak tengok butik Al Amin Kids. Kalo sebelumni tengok kat Majalah Anis aje. Tapi tak beli ape pun, sebab baju yang saya suka tu, takde saiz untuk kakak Ibah. At last, pi beli wallet kat shopping complex tu.

On da way balik dari KL, tercapai hajat nak makan di RFC (Radix Fried Chicken) di Sg Petani. Saya rasa sangat berbangga kerana terbinanya RFC milik HPA dimana ayamnya adalah ayam organik dan 100% halal. Sudah boleh menyaingi KFC. Saya cadangkan buat kawan-kawan supaya pergi sendiri mencubanya. Recommended!
Sesapa nak buka franchise RFC, perlu ada 1 juta ada diberitahu kat dalam blog Tuan Hj Ismail,CEO HPA Berniagalah di tempat anda :). Dengarnya ada sorang dua pakcik JIM dah plan nih! Bagus2 !!

Setelah pulang bercuti, saya rasa begitu teruja menyiapkan satu projek (berkenaan tshirt). Sehinggakan terbayang-bayang di fikiran. Sekarang saya sedang membuat proposal kepada suami untuk meminjam duit daripadanya.hiks. Boleh ye bang?? Selepas itu barulah boleh memohon bantuan MARA dan SMIDEC. Moga Allah permudahkan urusan. Amin....

p/s: gambar-gambar travel ada dalam blog Kak Ibah.

9 comments:

ummu_ammarz said...

Lps baca n3 akak nie, malam tadi terus ajak cik abang makan kat RFC. huwaaaa sayangnya x dapat coz orang tersangatlah ramai. So lain kali je lah. Kempunan....

Najah Farahin said...

zana,
memang ramao org, kena pi waktu org bekerja.
kalo malam,tak dapek lah.tapi takpe, zana dok sg petani.leh pi lg

SMM said...

wah seronoknya jln2... hmm dah lama teringin nak mkn RFC, tp belum ada peluang sampai ke sinun.. takde org bangi nak buat franschise kat sini ke? hehe :)

Najah Farahin said...

mynie,
apa kata mynie je yg buat franchise kat bangi?hehe
nothing imposibble sis!

SMM said...

kak najah, jgn ingat sy takde terfikir tu! tp rasa2 kurang berminat, or should i say 'belum' berminat hehe..

Anonymous said...

Salam...jah...sampai ati hang datang shah alam tak cakap kat aku...:-(

Najah Farahin said...

asma,
aku singgah shah alam kejap aje. on da way balik penang,tak sempat nak bgtau hang.
weeih....kenuri hang kita jumpa ek!! jgn lupa kad tau!
anyway...tshirt yg aku pos tu dah sampai ker??

Anonymous said...

hihihi..no hal..dun wori, u'll be among the first in the list...tshirt dh sampai n i love it.makes me look slimmer....hehehehe

Najah Farahin said...

dah dpt tshirt ek,alhmdulillah. look slimmer? hehe. tengokla sapa yg pilihkan.hiks

 
blog template by suckmylolly.com