thePencil.org Ar RaiYan: Detik Terindah

Sunday, December 20, 2009

Detik Terindah


Tasneem Sofiyya sudah masuk 1 tahun 6 bulan. Sudah banyak keletahnya. Macam-macam dibuatnya. Sudah pandai dan kuat merajuk. Kalau merajuk, dia akan lari kat tepi dinding dan buat muka sedih. Mencebikkan mukanya. Ahh... sangat comel. Dalam seminggu ni sudah banyak vocab Tasneem yang berjaya dikumpulkan. She can say it clearly, tak termasuk yang sebut wording pelat-pelat tu. Antaranya perkataan clear yang disebut aduh, jatuh, habis, ketat, rabbit, bird, ayam, satu, empat, hello. Hmm.. apa lagi ya? itu yang dapat saya kumpul dan ingat sekarangni. Nanti kalo ada wording baru, akan saya tuliskan :)

Seronok sebenarnya melihat anak yang sedang berlatih bercakap macam ni. Kadang-kadang ada perkataan yang dia nak bagitau tapi kami tak faham. sampai dia tarik tangan kita ke tempat tersebut dan tunjukkan benda yang dia maksudkan. kadang-kadang orang lain tak faham, tapi saya sorang je faham atau pun kakak dia sorang je faham. dan macam-macam lagila. Rasa nak rakam aje setiap/semua detik berharga ni. Detik-detik inilah bagi saya detik yang paling indah tatkala anak sedang membesar. Syukur kerana saya masih berpeluang melihat semua anugerah ini. Walaupun adakalanya saya sering meninggalkan mereka di rumah kerana terpaksa berkejar ke kedai dan urusan lain. Tapi saya cuba lebihkan masa di rumah walaupun saya akui maid yang banyak tolong uruskan sebab saya sekarang sangatla tak larat. Sedang menanti hari aje. Mengikut due lagi 12 hari. Huhu... doakan agar semuanya selamat. Insyallah. Berdebar menantikan kelahiran ketiga ini. Sama seperti menanti kelahiran sebelumni. Orang yang paling tak sabar tunggu baby keluar ialah budak berdua tu lah. Kak Ibah n Tasneem. Tataula apa reaksi Tasneem nanti. hehe.

Moga kalian menjadi anak-anak yang solehah cemerlang dunia dan akhirat.

No comments:

 
blog template by suckmylolly.com