thePencil.org Ar RaiYan: Pos Malaysia punya servis

Saturday, December 26, 2009

Pos Malaysia punya servis

Harini, Sabtu jam 11.40 pagi saya dapat sms dari posmen Arau, sms huruf besar tuu...

"SILA DATANG AMBIL BUNGKUSAN DAN POS LAJU DI PEJABAT POS ARAU! TERIMA KASIH"

Saya reply,
"aik, takleh antar ke rumahke? saya bayar mahal woo untuk bungkusan pos laju tu"

Posmen tu reply balik
"Barang besar dan tak muat nak bubuh dalam beg!!!"

siap 3 titik tanda seru tu...

nak je saya balas, servis apa ni? ada aku kisah ko nak hantar naik motor ke, lori ker? tapi saya tak balas pun. Saya minta adik ipar pi amik.

Sebenarnya posmen tu dah lama tak puas hati dengan orang-orang kat umah kami, sejak ayah buat komplen surat selalu kumpul banyak-banyak dulu, baru dia hantar. Jangan memain, bil-bil kad kredit selalu dapat time nak due dah. Haritu dapat kad kenuri kawan, selepas kenuri. Posmen tersebut kena 'sound' dengan HQ. Haritu bos pos malaysia siap datang rumah jumpa ayah minta maaf. Ha.. memain, Prof Madya Wan Muda punya komplen! hehe

Tapi, yang jadi mangsa ialah anak-anaknya....bila ada bungkusan, posmen tu tanak hantar. Hanya tinggal note (kad merah) aje dalam post box supaya kami ambil sendiri barang di Pej Pos Arau

Cuba belajar service courier lain, bayaran postage sama aje. Siap hantar depan pintu, kalo takda orang... siap call pastu esok datang hantar lagi.

No comments:

 
blog template by suckmylolly.com