thePencil.org Ar RaiYan: Rezeki Kauthar

Tuesday, March 09, 2010

Rezeki Kauthar

sejak blog ini dilancarkan, saya menerima tempahan hampir setiap hari. ada yang order tart , birthday cake dan ada pula yang menempah kek hantaran dan perkahwinan. kira penuh juga la jadual musim cuti sekolah. ada pula call bertanyakan kelas. Ini rezeki baby baru, si Kauthar agaknya. Alhamdulillah.

oh ya, saya kini hanya berada di rumah sepenuh masa. hehe. sebab kauthar masih kecil. baru 2 bulan lebih. jadinya saya memilih untuk bekerja dari rumah. sekali sekala keluar ke kedai dan ke alor setar. selebihnya, di dapur membuat tempahan pelanggan.

jumaat bebaru ni ada ke demo kelas fondant di alor setar. saya memang zero bab2 fondant ni. tapi belajar jugaklah walaupun demo, biasala demo kan tak sempat nak catch up, sebab saya ni lembab sket. anyway.. tau la sket-sket peralatan, resepi fondant homemade. rasa seronok juga. teringin nak buat / praktis. lepasni leh buat kat wedding kawan-kawan terdekat dulu. hihi. masa demo ritu saya datang lewat, so dah penuh tempat depan. dok belakang aje.huhu

 
chef eugene dok buat demo
 
 hasilnya fondant n figurine, nampak dia buat cam senang. cuba balik umah buat tengok! huhu

p/s :saya masih pening memikirkan kedai jejawi tu. moga Allah tunjukkan jalan....

2 comments:

Ammi Sara said...

Wah, alhmdlh rezeki bertambah..lincah jugak bisneswoman br abis pantang ni. pantang x boleh tolak ye, hehe..

Najah,sara nak tanya ni, sara nak jd WAHM gak..tp x tau nak watpe, setakat ni ada jual bj kids on9 tp biaselah baju2 lembab skt sales, maybe dkt raya br byk sales, minta bg tips/pandangan/motivation/ & sebagainya lah..apa yg seswai yek nak jual/buat etc..tq

--saiFz-- said...

ammie, saya pun tak berapa pandai sangat. main hentam kromo juga. tapi cuba jual menda yang kita suka buat/ atau menda yg kita suka gunakan. its works!

 
blog template by suckmylolly.com