thePencil.org Ar RaiYan: Antara Teman- Teman Serumah Saya

Monday, January 08, 2007

Antara Teman- Teman Serumah Saya

Alhamdulillah, betapa bersyukurnya saya pada kehidupan ini. Keluarga, rakan taulan yang baik-baik. Saya banyak belajar melalui pemerhatian sekeliling. Ramai yang boleh saya jadika contoh yang baik untuk diri saya. Salah satunya ibu mertua saya. saya kagum dengannya, seorang yang begitu tekun menadah ilmu n rajin membaca. Penuhi masa terluang dengan membaca.Bangun dinihari boleh sambung membaca. Saya kira bertuah dikurniakan Allah mertua yang sebegini. Seorang terpelajar,komited,sopan santun, memegang jawatan tinggi, tetapi biasa-biasa saja dirinya.
Saya terharu apabila dulunya saya pernah meminjam modal perniagaan sebanyak 3K padanya, dia hadiahkan hutang saya itu pada akaun tabung haji anak saya, Nusaibah.

saya rasa....masih relevan kah lagi watak ibu mertua seperti filem P.Ramlee- Ibu Mertuaku, di zaman kini??

No comments:

 
blog template by suckmylolly.com