thePencil.org Ar RaiYan: Darul Qur'an

Sunday, January 14, 2007

Darul Qur'an

Suasana di Darul Qur'an mendamaikan. Sampai terlupa nak merakamkan pemandangan di DQ. Takpe, Den dapat doksana setahun sebelum masuk UIA. Tahniah Den, dapat biasiswa DQ !! Sebelah kaki nak menapak ke UIA dah tuh!and...The best moment is...tak sangka dapat jumpa Ust Megat and his wife Muallimah Mahani. Guru-guru saya semasa di sekolah rendah dulu. Mereka juga menghantar anak ke DQ juga. Rasa macam tak percaya pabila Muallimah Mahani masih ingat nama saya. dia mengajar bahasa arab ketika saya berumur 8 tahun, see? how nice it is.
Selepas hantar Den,taklimat pelajar baru till tengahari,so ummi bersama Den di DQ. Kami (me,Nusaibah n abg) terus ke KL beli stok buku dan qur'an tafsir. Sempat ke beberapa publisher (alhidayah, darul fikir, fajar ilmu, pustaka mukmin, pustaka Indonesia) dalam keadaan rushing sgt sebab semalamkan sabtu. Banyak kedai half day. sempat lagi ke Mydin n jalan TAR memborong tudung sementara suami ke pustaka mukmin.Memenatkan,dengan mendukung Nusaibah (yang mengamuk keletihan n panas). Oh, KL... saya taknak dok KL, suasana yang memeningkan. hehe.
Pulang hari sabtu tu juga, sampai di Arau jam 1.30 pagi (Ahad). Macam tak percaya saya boleh drive sampai ke Arau dari Sg Perak dinihari sebegitu :)


Den,Nusaibah and Tok Ummi

p/s:aisyah, terer wo tok umi first time naik komuter sorang-sorang dari Rawang ke KL Central. Kami risau kot2 tok umi terlepas ke Seremban.hehe

No comments:

 
blog template by suckmylolly.com