thePencil.org Ar RaiYan: Ahlan Wasahlan ....( ke blog saya )

Saturday, May 26, 2007

Ahlan Wasahlan ....( ke blog saya )

Sebenarnya, maksud ungkapan "ahlan wa sahlan" bukan hanya sekadar "selamat datang" atau "welcome". Dipetik dari buku "The Road to Mecca" oleh Muhammad Asad :

"When I entered (the room), the King rose, extended both hands and said :

'Ahlan wa-sahlan'- "Family and plain'- which means, 'You have now arrived within your family and may your foot tread on an easy plain': the most ancient and most gracious of Arabian expressions of welcome.

Kalau diterjemah dlm bhs Melayu :

"Dirimu kini berada dikalangan keluarga mu. Semoga langkah mu mudah seakan menjejaki tanah yang rata'.

"...within your family..."
. Indahnya kan bahasa Arab? Semoga ucapan "ahlan wa-sahlan" mengeratkan lagi ukhuwwah

Taken from mailing list karisma-net

------------------------------------------------------------------------------------

Oh,ya harini kedai saya dihadiri oleh beberapa orang termasuk seorang pelanggan baru dimana dia juga baru berpindah di Perlis ni.

Orangnya ramah, bertujuan datang untuk sembang-sembang pasal bisnes :)
Kak Yati ni seorang surirumah yang dulu seorang engineer bekelulusan luar negara, tetapi berhenti kerja beberapa tahun lalu semata-mata untuk menjaga sendiri anak-anaknya dan mengikut suami yang dihantar bekerja ke negeri lain.

Saya suka bersembang dengannya walaupun pertama kali berjumpa, banyak ilmu yang boleh dikongsi. beliau memuji saya tentang bekerja sendiri, katanya kat US dah lama dah surirumah bekerja dari umah. Macam-macam bisnes diorang buat. Kat Malaysia ni aje yang masih baru. Beliau juga bercadang untuk membuat home based business juga. Kebetulan sebelumni pun beliau sudah ada pengalaman berniaga. Cantikla tu kak!
Beliau ada idea dan saya support ideanya. Hehe. maka saya pun tawarkan untuk menjadi supplier beliau :)

Moga bisnesnya berkembang maju suatu hari nanti. perrghh...peminat setia Dr Irfan Khairi rupanya :)

Ahlan Wasahlan Kak Yati !!

No comments:

 
blog template by suckmylolly.com