thePencil.org Ar RaiYan: You Are My Friend...

Saturday, May 05, 2007

You Are My Friend...

kawan,
bila rasa ingin menangis..
hubungilah aku..
bukan aku nak suruh kau berhenti menangis...
tapi mungkin aku boleh menangis bersamamu...
tapi tak leh lama sangat..
nanti habih airmata aku...

kawan...
jika terasa tiba2 nak melarikan diri...
jauhi dari masalah...
hubungilah aku...
aku takkan suruh kau berhenti..
tapi. .mungkin aku akan berlari bersama kau agar masalah kau
boleh selesai... tapi jangan laju
sangat lari, tak larat aku nak
mengejar

kawan..
jika tiba2 kau ditinggalkan
kekasihkau..
beritahulah aku..
aku tidak akan memakihamun x-makwe@x-pakwe kau..
tapi..
aku akan cuba buat kau cintai
diri kau sendiri...

kawan..
jika kau kecewa keluargamu tak bahagia..
beritahulah aku..
aku takkan buat kau benci kepada ibu bapa kau..
tapi..
terimalah segala ketentuan Allah...
dan belajar untuk cintai mereka..

kawan..
jika kau kecewa dengan perkahwinan kau
suatu hari nanti...
ceritalah pada aku..
aku takkan sebutnama perempuan@lelaki itu...
tetapi. .
cubalah jadi lelaki@wanita yang lebih soleh@solehah ...

TETAPI kawan...
jika suatu hari aku
berdiam diri..
aku tidak membalas messagemu..
aku tidak angkat panggilan darimu...
hubungilah aku segera...
sebab
waktu itu aku..
aku mungkin perlukan kau...
atau aku sudah tiada lagi
didunia ini......... ......

jadi andai ini suratan buatku kalian
doakan kesejahteraanku di dunia abadi
kerana mungkin doa kalian mampu
menemani aku dialam yg berbeza itu..

Apapun kawan..segalanya ketentuan
Illahi buat kita yg bernama
manusia..
carilah. kecapilah manisnya
mahabah fillah yg Allah utuskan dlm
persahabatan yg seketika ini..
sayang fillah buat sahabat2ku yg jauh
dimata..dekat dalam munajatku
padaNya..

amik kat mailinglist karisma-net@yahoogroups.com

5 comments:

SMM said...

askm kak najah, gembira saya tengok akak dah boleh post frequently mcm dulu :) good signs of recovery? alhamdulillah. kami terus doakan akak dan keluarga terus recover, insyaAllah :) bila bukak simen tangan ya? lupa nak tanya hari tu..

kakLuna said...

'kan ku utus kan salam ingatanku,dalam doa kudusku sepanjang waktu
Ya Allah tabahkan hati hambaMu, kenangku di dalam doamu...'

Anonymous said...

simen nak di buka lagi 6 weeks.huhu

Ummi said...

salam,

syukur alhamdullilah raiyan dah sihat. so tangan berbalut le ni. masa raiyan kat hospital kita dok msg kan. hubby akak cakap tangan patah pun boleh msg. akak cakap bukan dua2 patah satu je. pelik dia agaknya. :)

ni le namanya kuasa msg dan blog kan raiyan. :)

Anonymous said...

thanks Luna.
ummi, bkn stkt taip sms, update blog pun boleh ni.hiks. tp terkial2 sket la, taip sebelah tgn.huhu

 
blog template by suckmylolly.com