thePencil.org Ar RaiYan: Alamak!

Tuesday, January 29, 2008

Alamak!

Sejak 3 hari ni, saya jadi cuak. Tshirt labuh saya habis stok di kedai. Tshirt kosong (tanpa cop) licin! Dua minggu lepas saya sudah renew order pada supplier. Janji akan diberi Selasa ini, tapi semalam supplier call, Sabtu ni baru siap. Terbakar juga. Mujur alasan munasabah yang mereka berikan. Tapi, berpeluh saya. Saya sudah memberitahu pada customer yang minggu ni juga akan dapat. Aduh!

Kemuncak sukan minggu ini. Rata-rata agent saya, datang memberi satu list order yang panjang tentang tshirt yang dipesan oleh kawan-kawan mereka. Cemana ni. Kesian customer, sedih pulang hampa dengan tangan kosong.

Ada yang desperate sangat nak tshirt labuh untuk sukan, akhirnya mereka terpaksa memilih yang mahal sikit yang ada di kedai saya. Nape tak cukup? memang awal tahun haritu stok banyak sekali saya sediakan. Tapi permintaan melebihi stok yang ada. Mula-mula dijual kat Perlis aje, kini melarat ke Kedah pula. Cikgu-cikgu sekolah di Kedah datang mencari. Ya ampun!!

Belah tempat-tempat lain, saya tak rasa sangat bila diberitahu tiada stok, sebab saya jawab by phone, emel or sms je. Tapi yang datang 'walk in' tak sampai hati saya nak menjawabnya. huhu. Suami kata, "aik...kosongnye kedai, mana tshirt? takmo meniaga dah ka?". "Abis stok la bang" jawab saya.huhu.

p/s: Perniagaan internet sudah terbukti berkesan!!

1 comment:

Anonymous said...

najah...bestnya baca citer hang. aku nk jadi usahawan berjaya gak...hehe..
my blog.. http://dinisma.blogspot.com

 
blog template by suckmylolly.com