thePencil.org Ar RaiYan: Tahun Baru

Thursday, December 17, 2009

Tahun Baru

Esok mula tahun baru Islam... apa azam anda? mesti berderet-deret tu...
Azam saya, nak dok umah. hehe. (ape punya azam nih)
Takpe, saya akan pastikan income saya setanding dengan orang yang keluar bekerja pada umur saya ini. hihi
Saya semakin suka buat kerja dari rumah. Ada orang kata memang penat sangat jaga anak berbanding kerja-kerja pejabat. Tapi saya amek maid. hehe. Alhamdulillah, Neni banyak membantu kami sekeluarga. If takde Neni, saya leh pengsan jugak woo. Masuk Feb 2010 ni cukup 2 tahun Neni bekerja dengan kami dan akan sambung 2 tahun lagi. Neni sudah pandai memasak berbanding saya yang hanya tahu instruct dia aje. Masak itu, masak ini. Buku-buku resepi segala macam saya hadiahkan pada Neni (lupa ker... saya kan buka kedai buku. hehehe)
Ish, entry ni bukan citer pasal Neni tau. Pasal azam tahun baru. isskk...

Dok umah aje ke? macam-macam boleh buat rupanya. Saya bebas kesana kemari tanpa sebarang ikatan. Keluar shopping kalo teringin, tapi saya selalu shopping online aje. Setakat shopping di Kangar, apela yang ada. Kalo Alor Setar, bolehla tahan. Ooh... baru teringat, saya perlu berjimat cermat kerana sedang mengumpul wang untuk ke London dan France untuk melawat ipar duai. Apa-apa ajelah kau nih.

Tapi, dok umah atau bekerja, bagi saya kesibukannya tetap sama. Sibuk uruskan bisnes, sibuk dengan kerja-kerja kebajikan dan program JIM. Nak-nak diorang tau saya tak terikat dengan mana-mana kerja jabatan, lagik la saya kena buat banyak kerja. Takpa, itu satu pelaburan bank akhirat insyallah. Setting niat!

Teringat diri saya sebelumni yang masih blur untuk bekerja, lepas kahwin... jadi cikgu English sek agama. Tahun 2006 jadi cikgu English Tadika Huda. 2007 dan 2008 set up kedai kat Kangar dan kedai online. tahun 2009 sudah ada staf dan alhamdulillah semua staf yang uruskan. Bila semua staf dah buat, saya jadi takda kerja la pulak. Kena cari/cipta kerja lain. Huhu.

Alhamdulillah tahun ini bertambah pula kedai lagi satu kat Star Parade, Alor Setar. Tapi sales di sana cukup-cukup makan aje. Kena rajin promote, sebab kedai letaknya di bahagian belakang.Mujur suami rajin mempromosi. Insyallah tahun depan, mahu menembus pasaran KL. Sudah bertemu teman untuk share kedai di Melawati. Lepas bersalin ni, kena sain MOU la. Banyak duit tu nak kena curah. Nampak gayanya lambat lagi la boleh buat rumah sendiri tuh! Berdoalah, nescaya ada rezeki datang tanpa disangka! Solat Dhuha jangan lupa.

Isk... apa yang dibebelkan itu? oh ya, harini ada buat Carrot Cake Walnut with Creamcheese dengan tujuan nak habiskan stok barang-barang bakery sebelum bersalin hujung bulan ni. Mujur kawan-kawan datang halaqah malamni dan tolong habiskan. hehe

Maaf kerana kualiti gambarnya kurang, tapi tidak pada keknya ya! bila tengok gambar-gambar yang diambil, rasa teringin pula nak memiliki camera DSLR. Seronok tengok orang lain ambil gambar cantik-cantik. Harijadi saya nak dekat, saya berharap agar si dia tu mendengar... hehehe

2 comments:

@mn4ever98@ said...

wah wah..camera DSLR tue..amin!!..apa lagi en din..hehehe

Najah Farahin said...

en din buat2 tak nampak entry ni. huhu

 
blog template by suckmylolly.com