thePencil.org Ar RaiYan: entah...

Wednesday, August 10, 2011

entah...

harini menemani Saif ke Alor Setar. berdua saja. cadangnya berbuka pun berdua juga la. saja spend masa berbuka berdua dengan belahan jiwa. aiseh.....
Rezeki saif lebih sket harini, dia nak belanja buffet di Regency Hotel. food? best dan saya rasa makan rm10 jer jika dibandingkan dengan harga buffet rm48 tu, tak termakan semua....

Anyway terima kasih sayang di atas semua ini. kadang-kadang saya rasa bersalah dengan suami saya. Saif terlalu independent sehingga saya take it for granted. saya rasa saya perlu inprovekan diri supaya jadi isteri yang betoi-betoi la. awat, selama ni tak betoi ka? bukan macam tu....
sebelumni banyak kerja, saif yang buatkan dan dia buat sendiri.hatta  kerja rumah sekali pun. saya teringat kata-kata naqibah usrah saya, mck zanita, 'walaupun suami kita tu usrah level 04 ka... 05 kaa.... kena ingat, dia tetap manusia, kena layan sebaiknya sebagai seorang suami'
hmm... jangan dok pikir sibuk kita ajerrrr.... terngiang-ngiang kata-kata mck zan, insaf. kata-kata tu memang ditujukan kat saya.
masa mck mahanum nak pindah ritu, dia sempat bisikkan ke telinga saya, 'jaga suami, dia sangat baik'
hmmm.... nampak sangat saya ni belum reti-reti nak bagi perhatian yang maksima.
moga Allah ampunkan dosa dan kealpaan saya selama ini.....
ape pun, dia tetap bestfriend saya. perencanaan Allah tentang jodoh kami, sangat hebat. subhanallah.

2 comments:

drnehar said...

Allah telah memberikan salah satu tarbiyah yang Allah mahu kita belajar di bulan atau madrasah tarbiyah ni... :)
Fasa ke 2 Ramadhan: Maghfirah...
Maknanya sungguh mendalam...
:)
Selamat mengaut rahmat dan berkat dariNya sepanjang bulan Ramadhan...insyaAllah...

Najah Farahin said...

amin...
jzkllh sis

 
blog template by suckmylolly.com