thePencil.org Ar RaiYan: Anak-anak yang demam

Tuesday, October 14, 2008

Anak-anak yang demam

Tasneem kena injection harini. Balik dari klinik saya terus beri syrup paracetamol padanya. Sebelah petang menangis tak berenti mungkin kerana kesakitan or kesan injection pagi tadi. Tasneem nak dukung aje sepanjang masa. Mujur ada Cik Nah yang gilir-gilir mendukung Tasneem. Isk, jururawat pelatih melakukan kerja dengan terketar-ketar. Jarum sudah 2 kali jatuh di lantai sewaktu mengendalikan ubat. Risau saya, hey.. my doter is not ur experiment ok! Saya agak biasa dengan jarum-jarum ni (berdasarkan pengalaman accident, masa pregnant n kakak Ibah). So, saya tengok nurse pelatih tu inject macam lain macam aje. Teringat dalam hati, " sah bengkak kaki anak aku lepas ni". Na ah... betul dah! Rasanya anak saya adalah pesakit pertama dia kot!

Sebelah petangnya kakak Ibah pulang dari tadika mengadu badannya panas. Malamnya... kedua anak saya demam. Tak tidur saya, risau... takut suhu yang tinggi. Letak air di kepala Tasneem dan tuala lembab dikepala kakak.
Harini alhamdulillah... semakin ok. Cuma kakak ibah tidak ke tadika katanya masih tak larat (ada trick sket2 dia tu.hehe). Adik Tasneem masih merengek suruh dukung, tapi dah boleh senyum berbanding semalam yang masam aje mukanya. Sedang seronok melihat piglet di playpen :). Both of them ok alhamdulillah


Hai semua, umur saya dah masuk 4 bulan dan berat saya sekarang 5.8kg


It was so kind, Cik Syah bought this playpen from Ireland masa balik raya ritu. Brand Disney. Kalo nak suh saya beli, memang saya tak beli. hehe



haaa amek kau! budak-budak zaman sekarang, baca iqra' pun kot laptop. Kakak Ibah sudah pandai main game n godeh-godeh laptop. Jahanam laptop aku.huhu

1 comment:

Irfa said...

salam najah..
lahai..semoga anak2 cepat baik.
advancenya kak ibah

 
blog template by suckmylolly.com