thePencil.org Ar RaiYan: Interbiu??

Thursday, October 16, 2008

Interbiu??

Saya ada mengisi borang kursus kek dan pastri Mara, Perlis. Kursus ini akan dibuat pada 3-4 Nov akan datang selama 2 hari. Apa yang saya suka dengan kursus ini ialah lokasinya dibuat di Perlis, senang saya berulang alik untuk bf tasneem dan bayaran kursus yang lebih murah berbanding kursus diluar. Ini antara kebaikan dan bantuan Mara ( hehe...ni ayat mcm nak jek ajer...saya bukan mengampu ya! ops kwn saya,nadia sedang membaca blog ini.hehe)

Beberapa hari lepas saya menerima panggilan berkenaan kursus tersebut. Pn Najah perlu datang interview dulu ya. Tergelak pada mulanya, aik..nak ikut kursus pun kena interview ker? (saya siap bertanya lagi), ye..sebab penyertaan punyala ramai...maka perlu di tapis dan memilih sesapa yang layak.

Harini saya hadiri interbiu tersebut. ditemuduga oleh pegawai mara kangar.Sekadar sembang-sembang katanya. Bertanyakan impian, cita-cita, modal dan pengalaman. uiks.. ini macam interbiu untuk sewa kedai aje (kata saya dalam hati).

Impian? ya... saya memang mengimpikan untuk membuka bakery suatu hari nanti. Oh dunia, dengarlah!! hehe (org kata, kalo angan-angan, perlu bagitau semua orang supaya ia senang dan dapat direalisasikan)

isk kau nih... nak bukak bakery dengan apa? ilmu dan kemahiran apa pun takda. Hmmm... perlu banyak belajar. Minat sudah ada. Perlu didorong aje kearahnya.

hmmm.... kata pegawai mara masa interbiu tadi, "kau ni sudah ada kedai buku, pastu kau nak bukak bakery pulak. Kau ni TAMAK la".

aaaiikkk..... melawak kasar ye. hehe

No comments:

 
blog template by suckmylolly.com